In Nederland reizen elke dag 1,3 miljoen mensen met de trein. Het is bijna alsof ze vanzelf rijden. Elke dag zorgen de treinverkeersleiders dat alles vlekkeloos verloopt. Maar wat is een treinverkeersleider eigenlijk?
Het wordt lastig zoeken, want het woord treinverkeersleider staat niet in het woordenboek! En dat terwijl de luchtverkeersleider wel een plekje heeft gekregen.
Spread the word is een campagne van Prorail om awareness te creëren rondom het beroep treinverkeersleider. Met deze campagne geeft Prorail hun werknemers bestaansrecht door samen met hen te vechten voor een plekje in het woordenboek.
Maar hoe zorg je ervoor dat een woord terecht komt in het woordenboek? Juist, het woord zoveel mogelijk verspreiden. Door middel van een een word-overload verspreiden we het woord ‘treinverkeersleider’ op zoveel mogelijk plekken. Het uiteindelijk doel, het beroep treinverkeersleider in het woordenboek krijgen.
In opdracht van Fontys Hogeschool Communicatie en Fama Volat. Gemaakt in samenwerking met Sanne Snip.